Hrvatska delegacija na Svjetskoj učeničkoj GLOBE konferenciji Cape Town, 22. do 28. lipnja 2008.
Hrvatska delegacija na Svjetskoj učeničkoj GLOBE konferenciji Cape Town, 22. do 28. lipnja 2008.
Hrvatska delegacija sudjelovala na SVJETSKOJ UČENIČKOJ KONFERENCIJU PROGRAMA GLOBE „GLOBE istraživanja za održive zajednice“, Cape Town, Južnoafrička Republika, 22. do 28. lipnja 2008.
Osnovni podaci o GLE:
• 450 sudionika iz 52 države
• 29 učeničkih delegacija – 250 učenika
• Službeni jezik: engleski
• Trajanje: 6 dana – 2 terenska dana
• 15 znanstvenika radi s učenicima na terenu
• 54 prezentirana učenička projekata
Više možete naći na adresama:www.globe.gov i http://public.carnet.hr/globe
Naziv Svjetske učeničke GLOBE konferencije GLOBE Learning Expedition –GLE (GLOBE ekspedicija učenja), najavljuje glavni cilj ovog okupljanja – učenje.
GLE je zamišljena kao okupljanje učenika iz različitih zemalja i različitih kulturno-tradicijskih okruženja sa svrhom međusobnog upoznavanja radi nastavka suradnje, radi učenja od svojih vršnjaka i učenja o drugim zemljama, drugim običajima, učenja o zemlji u koju su došli, upoznavanja GLOBE znanstvenika i lokalnih znanstvenika te učenja od njih, radeći uz bok s njima na malom terenskom istraživanju.
Stoga program aktivnosti tijekom GLE odražava navedene ciljeve i obuhvaća više programskih cjelina.
Do sada su održane 3 velike međunarodne GLOBE konferencije (GLE), a s obzirom na broj zastupljenih zemalja, tek dvije se mogu smatrati svjetskima: 1998. u Finskoj i 2003. u Hrvatskoj (Šibenik).
Podrobnije o dijelovima programa GLE
Plenarna izlaganja znanstvenika i stručnjaka za pojedina područja pridonijela su boljem razumijevanju koncepta održivosti, te razumijevanju važnosti i uloge znanosti i prirodoslovnog obrazovanja u ostvarivanju održivog razvoja. Najčešća poruka, upućena s plenarne govornice mladim znanstvenicima bila je: Budućnost je u vašim rukama!
Prezentacije učeničkih istraživačkih projekata organizirane su poput simpozija. O predstavljenim projektima se raspravlja, znanstvenici i ostali sudionici postavljaju pitanja o izloženom te raspravljaju o primijenjenoj znanstvenoj metodologiji, o važnosti predstavljenog istraživanja i mogućem nastavku projekta.
Prezentacije zemalja, škola, nacionalnih provedbi Programa GLOBE – izložba plakata i eksponata postavljena je tijekom cijelog trajanja konferencije.
Kulturalne prezentacije u plenumu – delegacije prijavljuju kulturalne prezentacije, na kojima u dodijeljenom, objavljenom terminu imaju na raspolaganju petnaestak minuta za predstavljanje svega onoga što procjenjuju važnim i značajnim reći ostalima o svojoj zemlji (prirodne i kulturne znamenitosti, poznate osobe, običaji, nošnje, plesovi i pjesme, karakteristične slastice, poznati proizvodi….). To se često izvodi interaktivno pa publika sudjeluje u dijelu prezentacije (učenje plesa, degustacija, kviz….), a delegacije se nadmeću u domišljatosti i atraktivnosti.
Terenske (izvanučioničke) aktivnosti – posjet zanimljivim i značajnim lokalitetima radi njihovog istraživanja, uz korištenje metodologije Programa GLOBE.
Zajednička svečana večera s kulturnim programom zemlje domaćina.
Tema ovogodišnje GLE bila je: „GLOBE Research for Sustainable Communities“, u značenju GLOBE istraživanja za održive zajednice, čime se Program GLOBE priključuje aktivnostima UN-ovog Desetljeća obrazovanja za održivi razvoj.
Aspekt održivog razvoja bio je naglašen pomno odabranim plenarnim predavanjima i terenskim aktivnostima u kojima se učenike poticalo na promišljanje o uočenim utjecajima čovjeka na okoliš i prirodne zajednice, o mogućim održivim i neodrživim rješenjima uočenih problema. Nakon prezentacija učeničkih istraživačkih projekata, u raspravama koje su uslijedile posebna je pozornost posvećena doprinosu GLOBE istraživanja i školskih GLOBE aktivnosti održivom razvoju njihove lokalne zajednice. Sekcije u kojima su učenici prezentirali svoje projekte:
Zdravlje i okoliš,
Kvaliteta i raspoloživost vode,
Regionalni utjecaji na klimatske promjene,
Zemlja kao sustav,
Tradicionalno / autohtono znanje (o funkcioniranju prirodnih sustava).
Dva su konferencijska dana posvećena terenskim istraživanjima. Odabrano je nekoliko atraktivnih lokaliteta u okolici Cape Town-a, koja obiluje prirodnim zanimljivostima i objektima zaštićene prirode. Za svaki je lokalitet bio zadužen tim znanstvenika, koji je radio s grupom od 15 do 25 učenika tijekom bloka od cca 2 do 3 sata. Učenici, njih oko 250 razvrstani su u 22 grupe mješovitog nacionalnog sastava. Na terenu su učenici poticani na opažanja i postavljanje istraživačkih pitanja. Instrumentarij Programa GLOBE korišten je potom za provedbu terenskog istraživanja, a znanstvenici su učenicima pomogli u interpretiranju dobivenih rezultata. Grupe su se smjenjivale pa su svi učenici tijekom 2 dana sudjelovali u radu na svakom od lokaliteta. Posebno je bilo zanimljivo posjetiti koloniju afričkih pingvina, Rt dobre nade i Cape Point.
Nastup hrvatske učeničke delegacije
Za odlazak na Svjetsku GLOBE konferenciju odabrane su 4 hrvatske škole, koje su iznimno aktivne i uspješne u provedbi Programa GLOBE: OŠ Konjščina (učenice Jelena Majcen i Sara Marić te mentorica Milena Prodanović), OŠ „Hugo Badalić“ iz Slavonskog Broda (učenice Marija Brnadić i Ena Čosić te mentorica Kristina Krtalić), Srednja škola Mate Blažine iz Labina (učenici Tamara Malić, Leona Stemberger, Valentino Blasina te mentorica Čeda Perko) i Tehnička škola Daruvar (učenik Eugen Družin i mentorica Sanja Klubička). Sudjelovanje hrvatskih predstavnika financirano je sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, Agencije za odgoj i obrazovanje, a škole su i same osigurale sredstva uz potporu lokalne zajednice i sponzora. Uvjet sudjelovanja svake škole bilo je prijavljivanje istraživačkog projekta. Projekti su opisani na engleskom jeziku i objavljeni na vebnim stranicama Programa GLOBE (www.globe.gov). Osmišljena je i izrađena pp-prezentacija za predstavljanje Hrvatske u sklopu kulturalnih prezentacija, a učenici su uvježbali istarski tradicionalni ples i vokalnu točku (što su prikazali uz objašnjenje da je to samo dio bogate i raznovrsne hrvatske kulturno-tradicijske baštine. Cjelokupna je prezentacija zasigurno bila među najuspješnijima i svakako je bila zapažena. Projekti naših učenika ocjenjeni su iznimno uspješnima, posebno zbog dimenzije istraživanja problema važnih za dobrobit lokalne zajednice.
Predstavnici hrvatskih škola upoznali su vršnjake iz mnogih zemalja, razmijenili adrese i stekli nove prijatelje, što može biti poticaj za daljnju komunikaciju i međunarodnu suradnju.
Search:
Categories
Archives
- srpanj 2024
- lipanj 2024
- travanj 2024
- ožujak 2024
- veljača 2024
- siječanj 2024
- studeni 2023
- listopad 2023
- rujan 2023
- lipanj 2023
- travanj 2023
- ožujak 2023
- veljača 2023
- siječanj 2023
- prosinac 2022
- studeni 2022
- listopad 2022
- rujan 2022
- travanj 2022
- veljača 2022
- siječanj 2022
- studeni 2021
- listopad 2021
- kolovoz 2021
- travanj 2021
- ožujak 2021
- veljača 2021
- siječanj 2021
- prosinac 2020
- rujan 2020
- srpanj 2020
- ožujak 2020
- veljača 2020